Care_sunt_veniturile_lui_Google

Care sunt veniturile lui Google?

0 Shares
0
0
0

Unul dintre cele mai importante lucruri atunci cand vorbim de afacerile online, este, fara discutie, procesul de optimizare seo. Optimizarea seo aduce trafic site-urilor si creste numarul potentialilor clienti.

Vom vorbi in cele ce urmeaza despre Google si veniturile pe care aceasta companie le realizeaza.

Spre deosebire de alte companii de internet, Google are multiple modalitati de a genera venituri, dincolo de investitiile private sau vanzarea actiunilor proprii. Google foloseste trei metode de a colabora cu comerciantii si agentii de publicitate, si anume: Google Checkout, Google AdWords si Google AdSense.

Google Checkout reprezinta un serviciu conceput pentru a face cumparaturile online mai usoare atat pentru cumparator cat si pentru retailer. In ceea ce priveste consumatorul, acesta trebuie sa-si creeze gratuit un cont Google Checkout. O parte a procesului de creare a contului include introducerea unui numar de credit sau card, pe care Google il stocheaza intr-o baza de date securizata.

Atunci cand utilizatorul viziteaza un retailer care este abonat la Google Checkout, el sau ea poate accesa optiunea checkout, iar Google faciliteaza tranzactia. Acest lucru inseamna ca utilizatorul nu trebuie sa introduca numarul de card de fiecare data cand el sau ea face o achizitie.

Retailerii isi pot face conturi Google Checkout gratuit, insa incepand cu luna august a anului 2008, Google percepe o taxa de doua procente plus 20 de centi pentru fiecare tranzactie. De exemplu, daca un cumparator achizitioneaza ceva de 10 $ de la un comerciant, atunci Google il va taxa pe cel din urma cu 40 de centi pentru aceasta tranzactie.

Un alt mod prin care Google genereaza venituri este prin intermediul unei perechi de servicii de publicitate web numite AdWords si AdSense. Cu AdWords, agentii de publicitate pot pune anunturi pe Google, anunturi ce includ o lista cu cuvinte-cheie referitoare la produs, serviciu sau afacere. Atunci cand un utilizator Google cauta pe web unul sau mai multe dintre aceste cuvinte-cheie, anuntul apare pe SERP, in bara laterala. Agentul de publicitate plateste de fiecare data cand un utilizator da clic pe anunt.

AdSense este similar, cu exceptia faptului ca in loc sa afiseze anunturi pe un SERP Google, un webmaster poate alege sa integreze anunturile pe propriul site. Programele spider de la Google acceseaza site-ul si analizeaza continutul. Apoi, Google selecteaza anunturile care contin cuvinte-cheie relevante pentru site-ul webmasterului.

Acesta din urma poate personaliza locul si culoarea barei laterale care contine anunturile. De fiecare data cand cineva da clic pe un anunt de pe site-ul webmasterului, acesta primeste o parte din veniturile enuntului (restul revine celor de la Google).

Atat cu AdWords cat si cu AdSense, strategia Google este aceea de a oferi publicitate directionata catre utilizatori. Google considera ca prin furnizarea de publicitate relevanta pentru informatiile pe care utilizatorul le cauta deja, sansele ca cineva sa urmareasca anuntul cresc semnificativ.

Google nu este renumit doar pentru crearea si furnizarea de servicii utile. Aceasta companie a cumparat, de asemenea, cateva alte companii inovative si le-a integrat. Printre acestea se numara: YouTube, Blogger, Picasa si Jaiku.

Pentru mai multe detalii cu privire la optimizarea seo accesati www.danbradu.com.

0 Shares
You May Also Like