Ce este pret a porter si cum se defineste in moda?

Ce este pret a porter si cum se defineste in moda?

0 Shares
0
0
0

Pret a porter este termenul pentru imbracamintea produsa in fabrica, vanduta in stare finita la dimensiuni standardizate, distincta de imbracamintea realizata  pe cont propriu pentru o anumita persoana.

Gata de imbracaminte are conotatii destul de diferite in sferele modei si imbracamintea clasica. In industria modei, designerii produc imbracaminte gata pentru uz, destinate a fi purtate fara modificari semnificative, deoarece imbracamintea facuta la dimensiunile standard se potriveste majoritatii oamenilor.

Ei utilizeaza modele standard, echipamente din fabrica si tehnici de constructie mai rapide pentru a mentine costurile scazute, comparativ cu o versiune cusuta personalizata a acestora. Exista mai multe modele interesante de rochii elegante pret a porter.

In 1875, Isidore, Benjamin si Modeste Dewachter au oferit clientilor belgieni imbracaminte gata  pentru barbati si copii atunci cand au deschis primele magazine de lant, Dewachter frères (Dewachter Brothers). In 1904, lantul a fost gestionat de fiul lui Isidore, Louis, si a crescut in 20 de orase din Belgia si Franta, unele orase avand mai multe magazine.  Louis Dewachter a devenit, de asemenea, un artist peisagistic cunoscut pe plan international, pictura sub pseudonimul Louis Dewis.

La inceputul secolului al XIX-lea, modelarea femeilor a fost extrem de ornamentata si depinde de o potrivire precisa, astfel incat hainele gata pentru imbracaminte pentru femei nu au devenit disponibile pe scara larga pana la inceputul secolului al XX-lea. Inainte, femeile isi schimbau imbracamintea, pentru a ramane la curent cu tendintele modei.

Femeile cu venituri mai mari au cumparat haine noi, in stilul actual, in timp ce femeile de clasa mijlocie si de clasa inferioara si-au ajustat imbracamintea pentru a se potrivi schimbarilor de moda prin adaugarea de gulere pentru gat, scurtarea fustei sau taliei cu camasa.

Adoptarea pe scara larga a imbracamintei gata  reflecta o varietate de factori, printre care discrepantele economice, dorinta unei industrii independente de moda si cresterea atentiei mass-mediei. Cererea de imbracaminte pentru femei la preturi accesibile si la moda a facut ca designerii si magazinele sa produca haine in cantitati voluminoase, accesibile femeilor de toate clasele si veniturile.

Prin aparitia pietei americane de imbracaminte, designeri precum Chanel, cu rochia lor de schimb sau cataloagele de comanda prin posta trimise la fermele rurale de catre Sears, le-au permis femeilor sa cumpere haine mai repede si la un pret mai ieftin.

Un alt factor important creat de industria gata a fost dezvoltarea SUA a unui stil independent de Europa. Piata americana de moda s-a indepartat de stilul parizian in favoarea unei industrii personalizate a articolelor de imbracaminte promovata prin reclame si articole in reviste precum Daily Women’s Wear, Harper’s Bazaar si Ladies Home Journal.

Gata de imbracaminte a starnit si interese noi in domeniul sanatatii, frumusetii si alimentatiei, deoarece imbracamintea fabricata a stabilit dimensiuni standardizate in imbracaminte, pentru a creste cantitatile pentru profit. Femeile de dimensiuni mai mari au avut dificultati in gasirea de imbracaminte in magazinele universale, deoarece majoritatea producatorilor au mentinut si au vandut dimensiunile limitate in intreaga tara

In general, femeile expuse la moda au fost expuse la cele mai noi stiluri si tendinte de moda, ceea ce a dus la o crestere substantiala a profiturilor de catre fabrici. Revolutia de moda gata pentru uz a dus la o extindere a industriei de moda din SUA care a facut imbracaminte la moda accesibila, rentabila si comensurabila.

Interesul pentru gata de a fi purtat a fost declansat de democratizarea influentelor in moda, inclusiv a operelor lui Yves Saint Laurent.

0 Shares
You May Also Like