Testarea sistemului WMS implementat inainte de go-live

0 Shares
0
0
0
implementare wms - soft Point Logistix
implementare wms – soft Point Logistix

Fiecare pas in procesul de implementare  WMS implica testare, insa o mare parte a acestei etape are loc in medii controlate. Pentru ca o companie sa se asigure ca noul sistem de management de depozit va functiona conform necesitatilor sale va fi nevoie sa ruleze teste ale software-ului, cu propriile date.
Testarea cu informatiile reale de care are nevoie depozitul – si, in plus, obtinerea lor de la sistemele reale utilizate in mod obisnuit – poate evidentia zonele in care lucrurile nu functioneaza corect sau in care este nevoie de o functionalitate anume, care a fost omisa in procesul de selectie a softului sau in faza de implementare WMS.
Vom analiza mai jos trei domenii critice legate de implementarea WMS si testarea acestora inainte de go-live.

Integrarea cu automatizarea si echipamentele

Este important de inteles de unde provin datele in timpul unei comenzi. In multe cazuri, pot fi mai multe puncte de intrare, pornind de la un CRM sau de la o platforma de e-commerce. Instrumentele de gestionare a comenzilor trimit catre sistemul WMS informatii exacte, pe care acesta trebuie sa le proceseze corect, pentru a trece la urmatoarea etapa.
Intr-un test virtual sau intr-un test controlat din viata reala, va fi necesara generarea unei comenzi cu toate datele asociate necesare si introducerea tuturor informatiilor cerute de sistem. In acest fel va fi clar ce anume este conectat corect si ce anume poate functiona gresit.
Nicio parte a procesului nu trebuie neglijata, pornind de la echipamente de manipulare a materialelor si mergand pana la forta de munca si sistemele care gestioneaza toate datele din sistem. De asemenea, va trebui verificat si modul in care sistemul WMS gestioneaza utilizarea si stocarea datelor de rezerva.

Accesul la WMS de pe device-uri mobile

In conformitate cu testarea integrarii, testarea tuturor punctelor de acces pe care echipa va trebui sa le utilizeze va economisi timp si costuri considerabile. Asadar, nu trebuie analizat doar accesul general la WMS de la un computer central, ci si tablourile de bord accesate de echipa de conducere, gama larga de puncte de interactiune ale echipei din depozit, dispozitivele portabile. In plus, este extrem de important ca totul sa fie testat in faza anterioara go-live-ului.

Intreruperea comenzilor si reaprovizionarea

De asemenea, inainte de go-live va trebui testata si imaginea de ansamblu. Astfel, se recomanda reducerea stocurilor pana la pragul minim si generarea catorva comenzi, pentru a vedea cum gestioneaza sistemul WMS aceste evenimente si pentru a intelege daca activitatile de completare se desfasoara in mod corespunzator.
Pe de alta parte, anularea unei comenzi in curs de colectare va testa modul in care WMS-ul va sti sa gestioneze acest stoc, daca intelege ce se intampla cu marfa si ca numarul total de inventar trebuie sa creasca. In plus, testarea va verifica daca sistemul WMS are o cale clara de urmat pentru marfurile colectate deja si daca stie sa le repuna pe rafturi, gata de a fi folosite.
Pentru un test complet al sistemului wms implementat, echipa din depozit va trebui sa isi imagineze cele mai ciudate cazuri cu care s-a intalnit in depozit si sa creeze aceste scenarii in mediul de testare. In acest fel se va economisi timp, atunci cand timpul este de aur!
Odata parcursi acesti pasi ai testarii, solutia WMS implementata de calitate (precum Crosspoint de la Point Logistix) va functiona perfect dupa go-live, oferind eficienta, optimizarea si automatizarea de care orice companie are nevoie.

0 Shares
You May Also Like