Turbo-ul unei masini face posibila imbunatatirea arderii acesteia. Pentru a face acest lucru, presurizeaza gazele de esapament si trimite acest aer in motor. Astfel, turbina imbunatateste performanta masinii tale. Cu toate acestea, functioneaza doar pe motoarele cu ardere si este folosit in special la masinile diesel.
Cum functioneaza o masina turbo?
Turbocompresorul sau turbo, este utilizat in motoarele cu combustie, ambele diesel si benzina. Serveste la cresterea puterii motorului prin imbunatatirea performantei de ardere a acestuia. Arderea unui motor are loc dintr-un amestec aer/combustibil. Mai multa presiune imbunatateste randamentul.
Prin cresterea capacitatii de volum a motorului, turbo face posibila comprimarea in continuare a aerului si, astfel, imbunatatirea performantei motorului. Pentru aceasta, functionarea turbo a unei masini foloseste energia gazelor de esapament. Acestea transforma turbina, a carei viteza poate ajunge pana la 280.000 de rotatii pe minut.
Turbina antreneaza o roata a compresorului. Datorita rotatiei acestei roti, compresorul poate aspira si comprima aerul care este apoi trimis in motor si amestecat cu combustibilul. O parte numita wastegate controleaza presiunea aerului.
Inventia principiului turbocompresorului a fost facuta la inceputul anilor 1900. A fost folosit pentru prima data pe avioane. Turbo s-a raspandit la masini in anii 1980.
Deoarece turbo este acolo pentru a ajuta arderea, se gaseste doar pe motoarele care au nevoie de el pentru a merge inainte. Prin urmare, fara turbo pe o masina electrica, dar este posibil sa ai un turbo pe o masina hibrida!
Cum stiu daca turbo-ul unei masini este mort?
Turbo este folosit foarte mult la masinile echipate cu el, deoarece functioneaza de la inceput pana la oprire. Prin urmare, turbo poate suferi defectiuni si sa ai nevoie de reparatii turbine Romania. Iata care sunt simptomele unei masini turbo cu defectiuni:
- Fluierat: se aude mai ales la accelerare, un suierat indica faptul ca turbo-ul este defect. Cu cat urci, cu atat auzi mai mult.
- Fum: Acest sunet poate fi insotit de fum alb sau albastrui din evacuare, care singur poate indica o alta problema ( garnitura chiulasei de exemplu).
- Miros de ulei ars: Din cauza presiunii, o defectiune a turbo este adesea insotita de o scurgere de ulei care poate ajunge acolo unde nu ar trebui sa ajunga si poate provoca acel miros de ulei ars. De asemenea, urmareste consumul anormal de ulei.
- Scaderea puterii: simptom fundamental al unei probleme cu turbo, grijile legate de pierderea puterii sunt inevitabile.
Pentru a prelungi durata de viata a turbinei tale, este necesar sa o intretii bine. Buna intretinere a turbo-ului masinii trece in special printr-o schimbare periodica cu ulei de motor adecvat. De asemenea, poate fi necesara curatarea turbo-ului.
Care este pretul unui turbocompresor?
Un turbo deteriorat trebuie inlocuit. Pretul modificarii unui turbocompresor depinde in mare masura de modelul masinii tale. Uneori este posibil sa se faca o reparatie turbo a masinii, mai degraba decat o schimbare totala.
Dar se va incepe prin a pune un diagnostic pentru a determina daca este posibil sa-l repare. Pentru a face acest lucru, trebuie sa fie dezasamblat si curatat. O piesa deteriorata poate fi de obicei reparata, mai degraba decat schimbarea intregului turbo.