Apple este unul dintre cei mai renumiti producatori de telefoane mobile inteligente de pe piata, iar modelele iPhone pe care acest producator le comercializeaza, sunt foarte performante, dar si foarte scumpe.
Cele mai noi dispozitive lansate pe piata sunt modelele iPhone 12, iPhone 12 mini, iPhone 12 Pro si iPhone 12 Pro Max. Toti utilizatorii de iPhone si toti fanii acestor telefoane au asteptat aparitia pe piata a acestor modele. Chiar si cei care nu sunt fani iPhone au fost curiosi si au asteptat ca Apple sa lanseze dispozitivele.
Cu toate ca sunt telefoane de ultima generatie si care dispun de specificatii tehnice impresionante, pot intampina unele probleme, cum ar fi faptul ca functia Face ID nu functioneaza pe unele dispozitive,
Trebuie sa stiti ca va trebui sa introduceti codul de acces pentru deblocarea telefonului in urmatoarele conditii:
- Daca purtati o masca pe fata.
- Daca nu v-ati deblocat dispozitivul folosind Face ID in ultimele 4 ore.
- Daca nu v-a fost recunoscut chipul dupa 5 incercari consecutive.
- Daca ati oprit/repornit telefonul.
- Daca ati utilizat SOS-ul de urgenta.
- Daca ati trimis o blocare de la distanta pe telefon.
- Daca nu ati folosit codul de acces pentru deblocarea dispozitivului in ultimele 6.5 zile.
In afara acestor situatii, in cazul in care functia Face ID nu functioneaza, inainte de a lua in considerare sa va duceti telefonul intr-un service telefoane, trebuie sa cunoasteti unele potentiale solutii care pot ajuta la remedierea problemei.
- Porniti functiile pe care incercati sa le utilizati cu Face ID
In setarile Face ID, ati dezactivat setarile App Store si iTunes folosind butonul de comutare? Ati dezactivat completarea automata a parolei si Apple Pay folosind comutatorul de comutare? Face ID are nevoie de aceste functii pentru a functiona. Deci, daca ati dezactivat oricare dintre acestea, asigurati-va ca le activati. Acest lucru va va rezolva problema.
Pentru a verifica setarile Face ID, urmati pasii de mai jos.
- Accesati Setari.
- Atingeti Face ID si parola.
- Apoi verificati daca comutatoarele sunt activate pentru Deblocare iPhone, iTunes si App Store, Apple Pay si Completare automata parola.
- Folositi iPhone-ul in modul portret
IPad Pro lansat in 2018 a permis utilizatorilor sa utilizeze Face ID in orice orientare. Acest lucru nu va functiona pentru iPhone. Pentru iPhone 12, 12 mini, 12 Pro sau 12 Pro Max, trebuie sa va asigurati ca telefonul dvs. este in modul portret.
- Retineti distanta fata de fata
Asigurati-va ca telefonul dvs. se afla la cel mult 10-20 de centimetri distanta de fata dvs. La o distanta mai mare, Face ID nu va functiona. Pentru a va face o idee rapida, asigurati-va ca telefonul dvs. se afla la o distanta pe care o mentineti de obicei in timp ce faceti un selfie sau efectuati un apel video. Aceasta este distanta ideala pentru Face ID.
- Verificati daca ceva acopera camera TrueDepth
Curatati zona din jurul camerei frontale si asigurati-va ca nu exista murdarie care sa o blocheze. De asemenea, asigurati-va ca protectia ecranului sau carcasa telefonului pe care o utilizati nu blocheaza camera TrueDepth.
- Asigurati-va ca fata nu este acoperita
Asigurati-va ca nu exista nimic pe fata care sa va acopere ochii, nasul sau gura. De asemenea, daca purtati ochelari de soare, scoateti-i. Face ID functioneaza cu o varietate de nuante, dar unele nuante tind sa blocheze lumina infrarosie pe care o foloseste camera TrueDepth. Daca ochelarii de soare blocheaza acea lumina, Face ID nu va functiona.
- Resetati ID-ul fetei
Problemele legate de identificarea fetei pot fi rezolvate prin resetarea rapida a identitatii fetei. Pentru aceasta, utilizati urmatoarea cale:
- Accesati Setari.
- Atingeti Face ID si parola.
- Daca vi se solicita, introduceti codul de acces.
- Apasati pe Reset Face ID.
- Dupa ce resetati Face ID, trebuie sa il configurati din nou. Doar urmati instructiunile in mod corespunzator.
In cazul in care aceste solutii nu remediaza problema, cu siguranta telefonul trebuie trimis in service pentru remedierea problemei.