Turbo in masina: mai multa putere, dar mai multe probleme

Turbo in masina: mai multa putere, dar mai multe probleme

0 Shares
0
0
0

Motoarele marii majoritati a masinilor noi sunt echipate cu turbocompresoare. Compresoarele mecanice sunt mai putin frecvente. Sarcina ambelor este de a forta cat mai mult aer suplimentar posibil in camera de ardere a motorului. Cand este amestecat cu combustibil, rezulta o putere suplimentara.

Actiune diferita, efect similar

Atat in ​​compresor, cat si in turbocompresor, rotorul este responsabil pentru furnizarea de aer suplimentar. Cu toate acestea, asemanarile ambelor dispozitive se termina aici. Turbocompresorul este pornit de gazele de esapament produse in procesul de ardere.

Astfel, sistemul cu turbina forteaza mai mult aer in motor, ceea ce se traduce prin puterea si eficienta rezultate. Ambele sisteme boost au argumente pro si contra.

Vei simti diferenta in a conduce cu unul sau altul aproape imediat dupa pornire. Motorul cu compresorul iti permite sa mentii o crestere constanta a puterii, incepand cu turatii mai mici. Intr-o masina turbo, te poti baza pe efectul ciocanirii in scaun. Turbina ajuta la obtinerea unui cuplu mai mare la turatii mai mici decat in ​​unitatile aspirate natural.

Acest lucru face ca motorul sa fie mai dinamic. Interesant este faptul ca, pentru a depasi dezavantajele ambelor solutii, acestea sunt din ce in ce mai des utilizate simultan. Intarirea motorului cu un turbocompresor si un compresor evita efectul turbo lag, adica o scadere a cuplului dupa trecerea la o treapta superioara.

Functionarea compresorului nu este complicata. Este considerat un dispozitiv fara intretinere. Da, pune presiunea pe motor, dar daca te ocupi de inlocuirea regulata a filtrului de aer si a curelei de transmisie, exista sansa ca acesta sa functioneze in masina ta multi ani.

Cea mai frecventa defectiune este o problema cu rulmentul rotorului. De obicei, se termina cu regenerarea compresorului sau inlocuirea cu unul nou.

Situatia este putin diferita in cazul unei turbine. Pe de o parte, nu incarca motorul, deoarece este actionat de energia gazelor de esapament. Dar modul de functionare il expune la sarcini foarte mari datorita functionarii sale la temperaturi foarte ridicate.

Prin urmare, este esential sa astepti cateva minute pentru ca motorul sa se raceasca inainte de a opri motorul echipat cu un turbocompresor. In caz contrar, pot aparea diferite tipuri de daune, inclusiv slabire in lagarul rotorului, scurgeri si astfel – sistem de aspiratie uleios. Apoi, trebuie sa iei in calcul inlocuirea unei turbosuflante Cluj sh sau noi.

Service turbocompresoare – reconditionare sau inlocuire?

Multe marci ofera turbocompresoare reconditionate. Costul unei astfel de componente este mai mic decat unul nou.  In ciuda pretului mai mic, calitatea este la fel de ridicata, deoarece este o piesa reconditionata, acoperita de o garantie completa.

Un serviciu mult mai ieftin este oferit de service-uri auto specializate care se ocupa doar de repararea turbocompresoarelor. In timp ce acum 10-15 ani, un astfel de serviciu costa extrem de mult, astazi o reparatie cuprinzatoare este chiar de cateva ori mai mic. Costul reparatiilor de baza include curatarea, scoaterea din functiune, inlocuirea inelelor de etansare, a garniturilor, a lagarelor glisante si a echilibrarii dinamice a intregului sistem. Daca este necesar de inlocuit arborele si roata de compresie, pretul poate creste.

Cu toate acestea, reconditionarea turbinei nu este totul. De foarte multe ori defectiunile rezulta din probleme cu alte sisteme care functioneaza sub capota masinii talt. Prin urmare, inainte de a reconecta turbocompresorul reparat, acestea trebuie scoase. In caz contrar, elementul care tocmai a fost inlocuit poate fi deteriorat – de exemplu, daca turbina nu are lubrifiere, se va prabusi un moment dupa pornire.

0 Shares
You May Also Like