Termenul SEO se refera la Search Engine Optimization, este un acronim pentru „Search Engine Optimization”.
Acest termen este, de asemenea, cunoscut sub numele de pozitionare naturala, Search Engine Optimization sau Web pozitionare.
Obiectivul SEO si ratiunea sa de a fi este de a imbunatati, prin actiuni consecvente si specifice, precum si aplicarea tehnicilor si instrumentelor, vizibilitatea unui site web (sau a unui blog) in rezultatele organice ale motoarelor de cautare pentru unul sau mai multe cuvinte specifice care sunt relevante, astfel incat sa fie pozitionate deasupra concurentilor.
De ce se face acest lucru? Pentru a putea creste traficul organic al vizitelor capturate din motoarele de cautare.
Trebuie remarcat faptul ca, desi vorbim despre motoarele de cautare in general, in practica SEO se concentreaza in mod specific pe actiuni si tehnici care tind sa „multumeasca” Google. Prin urmare, este acest motor de cautare, care stabileste liniile directoare si regulile de urmat in SEO; deoarece numai acesta acopera aproximativ 90% din toate cautarile efectuate in motoarele de cautare.
Si este important sa retii intotdeauna, atunci cand faci SEO, ca rezultatele necesita de obicei timp; deci (in mod normal) nu vedeti rezultate pe termen scurt, dar este o munca pe termen mediu si lung. Afla aici ce este seo.
SEO: De ce este important pentru proiectul tau online?
SEO este important pentru orice afacere care vrea sa aiba o prezenta online. Datorita SEO, experienta utilizatorului poate fi imbunatatita, ajutand in acelasi timp motoarele de cautare sa inteleaga mai bine despre ce este vorba pe site-ul nostru si daca este sau nu util pentru acei utilizatori.
Prin SEO o afacere online poate ajunge „fata in fata” cu utilizatorii interesati de produsele si/sau serviciile lor.
Cateva dintre principalele motive pentru importanta SEO pentru un proiect online sunt:
- Acesta genereaza vizite de inalta calificare, crescand vizibilitatea proiectului.
- Ajuta la construirea increderii si credibilitatii, atat pentru Google, cat si pentru utilizatori.
- Va permite sa masurati si sa optimizati tot timpul, oferind posibilitatea de a ajusta ceea ce nu functioneaza bine si de a imbunatati ceea ce face.
- Imbunatateste impactul asupra retelelor sociale; cu cat sunt mai multe persoane care viziteaza un site web, cu atat este mai probabil sa il impartaseasca (daca gasesc ceea ce cauta si au nevoie).
Dupa cum puteti vedea, avantajele sunt multiple, cu toate acestea, poate cel mai important sau relevant este ca, dupa o investitie initiala adecvata, timp si bani, atunci cand reusiti sa va pozitionati, va puteti bucura de primirea de vizite de inalta calitate fara costuri suplimentare.
Cum functioneaza un motor de cautare?
Pe scurt, Google (si, in general, motoarele de cautare) stabileste intotdeauna obiectivul de a oferi utilizatorilor cel mai potrivit raspuns pentru intentia de cautare pe care o au.
Pentru a face acest lucru, urmeaza un complicat in care prima etapa este:
Accesarea cu crawlere: robotii motorului de cautare cu crawlere web in cautarea pentru toate paginile disponibile. Pentru a face acest lucru, ei urmeaza link-urile, trecand de la unul la altul si colectand toate informatiile despre aceste site-uri web.