Cum se repara un turbo?

Cum se repara un turbo?

0 Shares
0
0
0

Turbocompresorul sau turbo este un dispozitiv esential care echipeaza o masina diesel sau pe benzina si care se poate defecta uneori. De unde stii ca este deteriorat? Care sunt cauzele? Cum sa o repari? Iata toate raspunsurile.

Cum se manifesta defectiunea unui turbo?

Defectiunea unui turbocompresor se poate manifesta sub mai multe forme. Prin urmare, este mai bine sa fii vigilent si sa actionezi imediat daca apare unul dintre aceste simptome:

  • Un suierat la accelerare: acesta se manifesta printr-un zgomot de frecare a elementelor metalice;
  • Scurgere de ulei: un semn de deteriorare a turbinei si a sistemului de rotatie din turbocompresor;
  • Pierdere de putere: este insotita de fum negru care iese din teava de esapament si indica o problema cu functionarea sistemului de alimentare;
  • Un miros de ulei ars cu fum alb;
  • Consum semnificativ de combustibil;
  • Supraincalzire;
  • Temperatura de evacuare excesiva.

De unde problemele cu turbo?

Defectarea si deteriorarea turbo pot avea diverse cauze, printre altele:

  • Utilizarea necorespunzatoare a turbinei;
  • Defectiunea turbinei;
  • Ulei de motor contaminat de un filtru de ulei infundat sau deteriorat;
  • Rulmenti uzati pentru motor sau turbina;
  • Presiune scazuta a uleiului.

Cum se repara un turbo deteriorat?

Turbo-ul mareste puterea motorului. Pentru ca acesta sa isi indeplineasca rolul in orice moment, este nevoie de reparatii turbosuflante Romania in cazul unei anomalii sau defectiuni. In primul rand, trebuie efectuat un diagnostic atent si aprofundat. Aceasta faza consta in demontarea piesa cu piesa a turbosuflantei. Este necesara utilizarea unui kit de reparatii turbo pentru a permite reechilibrarea corecta a dispozitivului. Setul consta din rulment hidrodinamic cu role, rulment axial, suport inel, guler, distantier, ulei inel de etansare al canalului de rulare pe partea de evacuare si un inel de etansare aer/ulei pe partea de admisie.

Aceste piese de mai sus sunt componente turbo. Ii maresc puterea si abilitatile. Evita prezenta unui corp strain in turbo pentru a evita deteriorarea acestuia.

Cum se intretine un turbocompresor?

Intretinerea unui turbo implica inlocuirea pieselor deteriorate cu piese de buna calitate. In plus, pentru a evita uzura prematura a turbo-ului unei masini, este indicat sa respecti o faza de preincalzire inainte de a conduce. De asemenea, evita sa opresti motorul imediat ce masina se opreste. Trebuie lasat cateva momente la relanti pentru ca turbo sa fie lubrifiat in continuare.

De ce sa iti cureti turbocompresorul?

Gazele de evacuare sunt in contact direct cu turbo. Acesta din urma se infunda inevitabil, deoarece funinginea se lipeste si de el.

Curatarea turbo-ului face astfel posibila:

  • Eliminarea depunerilor de carbon si a funinginei care provoaca griparea turbo-ului.
  • Reduce turbofoingul si imbunatateste performanta.
  • Pentru a limita consumul excesiv de combustibil.
  • Prelungeste durata de viata a turbo-ului.
  • Optimizeaza performanta motorului datorita difuzarii mai bune a gazelor de esapament.

Exista si alte remedii pentru curatarea turbo mai profunda.

Pentru a face acest lucru, opteaza pentru detartrarea cu hidrogen, care consta in turnarea unui amestec de oxigen-hidrogen in priza de aer timp de 30 de minute la 1:30, cu motorul la ralanti.

Aceasta tehnica de curatare face posibila indepartarea si arderea depozitelor negricioase.

0 Shares
You May Also Like